top of page

התוכנית "out-of-office" בניהולו של גיא ברנרד רייכמן, אמן ומנהל המשרד של CCA תל אביב-יפו, יחד עם מונא בנימין, אמנית ומנהלת התוכן במרכז, היא סדרת אירועים שמתקיימת בגלריה הרב־התכליתית ע"ש מארק שימל. תוך התמקדות במדיומים מבוססי זמן כמו וידיאו, סאונד, מחול ופרפורמנס, ובהתאם לרוח הרב־תחומית של המרכז, "o-o-o" שואף לחזק ולטפח את הסצינה האמנותית המקומית.


תוכנית ההכרעה (פעולה מספר 13) מאת מאיר טאטי הוא מופע לדמויות דיגיטליות ובני אדם, אשר יצליב שני נרטיבים מקבילים, נרטיב ראשון יהיה סביב תוכנית ההכרעה, מסמך שפרסם בשנת 2017 חבר הכנסת דאז ושר האוצר בהווה בצלאל סמוטריץ', ושוטח את התוכנית שלו להכרעת הסכסוך בין ישראל לפלסטינים: חזון לפיו צד אחד יוותר על השאיפות הלאומיות שלו (פלסטין), וצד שני ישלוט בכל השטח – במדינה אחת (ישראל). הנרטיב השני יהדהד את סיפור עקידת יצחק דרך פעולות בימתיות שונות המבוצעות חי בידי פרפורמרים.


את המסמך עצמו יקריאו דמויות וירטואליות, ששימושן נפוץ בעיקר במצגות ומערכי שיעור ואשר באמצעות טכנולוגיה של אינטליגנציה מלאכותית הן מעבדות את הטקסט ומבצעות אותו. הבעת הפנים הקהה והטון המונוטוני האופיינים לדמויות אלה, הופכות את הפרזנטציה למנוכרת ונטולת קול ועמדה אישיים ובכך מנכיחות את העדר ההתייחסות לגורם האנושי בסכסוך.


הפרפורמרים הוזמנו כדי לחולל תגובות נגד לדמויות הגנריות ולטקסט המופיע על המסך ולהחזיר את הגורם האנושי והאישי למרחב הפוליטי של המופע. הנוכחות האנושית באה לדרוש חזרה את הכוח והסמכות – וכן את האחריות לעצמנו ולעולם – מאותן מכונות שלכאורה פותרות עבורנו הכל.


בעידן שבו טכנולוגית כתיבה מבוססת בינה מלאכותית הולכת ותופסת תאוצה, מתחדדת השאלה בדבר מקומו של הכותב בתוך המרחב, האם עדיין שמור לו מקום אוטורטיבי או שהוא רק עוד פרט במסד נתונים? וכן מה בין אובדן צלם אנוש והאנשה של טכנולוגיות?


תוכנית ההכרעה (פעולה מספר 13) בהשתתפות מעין דנוך, שחר מרקוס, וקים טייטלבאום. המופע הופק במסגרת תגובה נגדית של קרן תמיכת מפעל הפיס, וקרן יהושע רבינוביץ לאמנויות.


משך: 50 דק'

דמי כניסה: 70₪

לרכישת כרטיסים, לחצו כאן 


רשימת המועדים:

חמישי, 28 במרץ בשעה 20:00
שישי, 29 במרץ בשעה 14:00
שבת, 30 במרץ בשעה 21:00


מאיר טאטי 

תוכנית ההכרעה (פעולה מספר 13), 2024

דימוי יח"צ

מופע | out-of-office: מאיר טאטי

30 במרץ, 2024

28 במרץ, 2024

← רכישת כרטיסים
bottom of page