top of page

אירוע בסדרת "CASE IN POINT" מאת ארטיס והמרכז לאמנות עכשווית
כניסה חופשית, יש להירשם מראש דרך כתובת המייל: rsvp@artiscontemporary.org
גלריה המדרשה, רחוב הירקון 19, תל אביב-יפו

יום חמישי,  28 ביוני בשעה 19:00 

בשנת 1974, המגזין ארטפורום פרסם את המאמר המכונן של טרי סמית', "הבעיה הפרובינציאלית" שהתווה כיצד אמנים החיים ועובדים מחוץ לניו יורק עשויים לתפוס את עצמם ואת עבודתם כפופה, או משנית, למה שקורה במה שנחשב למרכז עולם האמנות. סמית קרא לחידוש רדיקלי של חוסר השוויון הזה, אך כמעט חצי מאה מאז, בעוד שלעולם האמנות של ימינו יש מספר מרכזים ולא אחד, הדיכוטומיה של מרכז ופריפריה נותרה בעייתית במידה רבה.

בהשראת מאמרו של סמית' והדיונים שעורר, ארטיס והמרכז לאמנות עכשווית מציגים דיון בסדרת "נקודת מפגש" המתמקד באמנות, כתיבה על על אמנות בהתייחס לחלוקה שבין מרכז לפריפריה. שלושה אוצרים בינלאומיים,בת' ציטרון, פיון מייד, ולאה טריפלט הרינגטון, ישתפו את הקהל עם מחקרים ופרויקטים אוצרותיים. בהמשך לפרזנטציות של האוצרים יתקיים דיון בהנחיית איימי ציון וחן תמיר.

בת' ציטרון תדון בתכנית האמנות המודרניות והעכשוויות של מוזיאון רובין בניו יורק המתמקדת באמנות ובתרבות של ההימלאיה והאזורים השכנים, כולל הודו. היא תתעכב במיוחד בתערוכה של האמנית  צ'יטרה גאנש, מברוקלין, המורכבת מעבודות שהוזמנו במיוחד, וכן על סדרת תערוכות על אמנות מודרנית מהודו (2011-2013).

פיון מייד ידון על התערוכה הקרובה שלו: "Becoming American" – תערוכה קבוצתית בינלאומית שתוקם באי סן חואן, בוושינגטון ובמקומות נוספים בסיאטל – בשטחי מחנות צבאיים אמריקאיים ואנגליים בסן חואן איילנד. מייד יתייחס גם לעבודתו במרכז האמנות ווקר במיניאפוליס, ארה"ב.

לאה טריפלט הרינגטון תתמקד ב- Rib –  פרסום שהושק לאחרונה ומהווה פלטפורמה השואפת להתחבר ולטפח קהילות אמנות עכשווית המשגשגות ברחבי הפריפריה. בהתייחס לחללים שיתופיים של אמנים ובפרויקטים שבשוליים, ההתעניינות של "ריב" מתמקדת בעיקר בגידולן של ביאנלות "מקומיות", כמו גם באבולוציה של חללי הגלריה הפיזיים לחללים דיגיטליים ונוודיים.

האירוע יתקיים בשפה האנגלית ויונחה על ידי איימי ציון – האוצרת והסופרת הניו-יורקית וחן תמיר – אוצרת המרכז לאמנות עכשווית בתל אביב ועמיתה אוצרת של ארטיס.

על הדוברים:

בת' ציטרון – אוצרת לאמנות מודרנית ועכשווית במוזיאון רובין בניו יורק, המארגנת של התערוכות המתמשכות "צ'יטרה גאנש" ו"A Lost Future: Shezad Dawood/The Otolith Group/Matti Braun", תערוכות שנפתחו במוזיאון בפברואר 2018. לפני כן ארגנה ציטרון במוזיאון רובין את "Genesis Breyer P-Orridge" (2016) ואת "פרנצ'סקו קלמנטה" (2014), וכן את סדרת התערוכות בת שלושת החלקים "אמנות מודרנית מהודו" (2011-2013). ציטרון גם שימשה כמארגנת של סדרת מיצגים והרצאות בכנס דאקה לאמנות, בנגלדש (2018), וכאוצרת משנה  של התערוכה "Rewind" בנושא האמנות המודרניסטית מדרום אסיה בכנס דאקה לאמנות (2016). בת' ציטרון כתבה מאמרים רבים על אמנות מודרנית ועכשווית בדרום אסיה בפורסמו בין היתר ב-"ארט ג'ורנאל" וב"ארטפורום". את הדוקטורט שלה כתבה ציטרון על אמנות עכשווית בבומביי 1965 – 1995, באוניברסיטת פנסילבניה (2009).

פיון מייד – אוצר עצמאי החי בניו יורק וסיאטל. עמד בראש המחלקה לאמנות חזותית במרכז ווקר לאמנות במיניאפוליס שם כיהן כמנהל אמנותי (2015-17) וכאוצר בכיר בפלטפורמות הבין-תחומיות (2014-15). בשנים 2009 – 2014 שימש מייד כחבר הסגל בבארד קולג' – המרכז ללימודי אוצרות ובתכנית ללימודי תואר שני באוניברסיטת קולומביה – במחלקה לאמנות חזותית. מייד פיקח על הזמנת עבודות במרחב הציבורי של האמנים תיאסטר גייטס, ניארי בגרמיאן ופיליפ פרנו עבור גן הפסלים של מיניאפוליס בקמפוס של מרכז ווקר. לפני כן שימש כאוצר בגלריה הנרי לאמנות, סיאטל, ובמרכז הפיסול בניו יורק. בשנת 2009 קיבל מילגה מ"קרייטיב קאפיטל" לכתיבה על אמנות ובסתיו 2014 קיבל מענק מחקר מקרן אנדי וורהול. למייד תואר שני בשירה מאוניברסיטת קולומביה (1999) ותואר שני נוסף בלימודי אוצרות מבארד קולג' (2009).

לאה טריפלט הרינגטון – אוצרת עצמאית המתמקדת באמנות עכשווית משנות השמונים ועד ימינו ועורכת בכירה של The Rib, פלטפורמה לפרסום המוקדשת לאמנות עכשווית ולקהילותיה ברחבי הפריפריה. כתבותיה הופיעו לאחרונה ב- Flash Art, The Brooklyn Rail,ו-Hyperallergic. הפרויקטים האוצרותיים שלה כוללים תערוכה שתוצג בסתיו הקרוב בגלריות לאמנות של אוניברסיטת בוסטון בשם "Under Dismal Boston Skyline" – תערוכה החושפת את ההשפעה האנושית של התנאים החברתיים בשנות השמונים, ומציעה מקבילה לרגע הנוכחי. טריפלט הרינגטון הרצתה באוניברסיטת בוסטון, במונטסראט קולג', בסטונהיל קולג', בגלריה לאמנות של אוניברסיטת טאפטס, ואמהרסט קולג', אוניברסיטת מסצ'וסטס. בשנת 2017 הייתה מועמדת לפרס ריבקין לעיתונאי אמנות. בימים אלו היא כותבת ביקורת ברזידנסי של Now + There – פרויקט אמנות ציבורית בבוסטון.

חן תמיר – אוצרת במרכז לאמנות עכשווית בתל אביב ואוצרת עמיתה בארטיס. לאחרונה צוינה על ידי Artnet כאחת מ-25 האוצרות הנמצאות במגמת עליה ו-Artlant ציין את תמיר כאחת מ-15 האוצרים שכדאי לעקוב אחריהן בשנת 2015. תערוכות עצמאיות שלה הוצגו במקומות כגון (Galerija Miroslav Kraljevic (G-MK בזאגרב; בארט אין ג'נרל, המוזיאון היהודי וב"קופסה הלבנה" בניו יורק; בגלריית האמנות של קיצ'נר-ווטרלו; בגלריית האמנות של דרום אלברטה; בגלריה הלאומית של ססקצ'ואן; בגלריה ג'וסטינה ברניקה באוניברסיטת טורונטו; בגלריה TPW בקנדה; במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, חולון ומוזיאוני בת-ים בישראל. מאמריה פורסמו על ידי מרכז ורה ליסט לאמנות ופוליטיקה; על-יד המרכז ללימודי אוצרות בארד קולג '; ב- The Exhibitionist; ב"פלאש ארט"; במגזין C; ב- Hyperallergic; ב- Prefi וב"בלאק פלאש". כמו-כן פרסמה מונוגרפיות שונות.

איימי ציון – אוצרת המתגוררת בניו יורק. ציון היא חברת סגל בבארד קולג' – המרכז ללימודי אוצרות שם היא עורכת שותפה בעיתון המקוון לסטודנט: accessions.org. ציון עבדה על תערוכות רבות ברחבי העולם, כולל הביתן הדני בביינאלה ה-56 של ונציה, וב-“Tell it to My Heart—Collected by Julie Ault” במוזיאון באזל לאמנות עכשווית. מארגנת שותפה עם תום אקלס של Frieze Talks בניו יורק (2018). בימים אלו אוצרת תערוכה למוזיאון לאמנות עכשווית של אינדיאנפוליס שתיפתח בשנת 2019. כותבת באופן קבוע למגזין Frieze וכמו כן ל"ארט ג'ורנל"; "ארט אין אמריקה"; "פלאש ארט"; ויט דה וית' ג'ורנל ועוד. לאחרונה כתבה טקסטים לקטלוגים של אוסף רובל (קיץ 2018) ולניו מיוזיאום, ניו יורק (ספט' 2018).

בפאתי: האמנות והמחשבה הפרובינציאליסטית

27 ביוני, 2018

-

12:00

← רכישת כרטיסים
bottom of page