top of page

הפרקטיקה של אדם רבינוביץ (*1973, חדרה; חי ועובד בלוס אנג'לס ובתל אביב-יפו) מקיפה מדיות מסורתיות כגון ציור ופיסול ובצדן שפות וירטואליות יותר דוגמת מיצבים ותמונות נעות. פעולות דוגמת ניכוס, חזרה, שיקוף והיראות – לעומת היעלמות – הם עמודי התווך של אופן פעולתו. ואולם, לאורך עשרים וחמש שנות עבודתו בשדה האמנות, האמן מצא דרכים למנוע את קידוד יצירתו בכלים שאוּלים כמו מושגים, רעיונות או מונחים – עמדה שמולה ניצב הרצון העיקש ליצור "אווירות ייחודיות" הניתנות לזיהוי מידי זו עם זו וכמו כן עם הפרקטיקה שלו בכללה.


יצירתו שזה עתה הוזמנה ממנו שתוצג במרכז לאמנות עכשווית תל אביב-יפו מורכבת ממיצב מרחבי הקולע את הצופה לחוויה כוללת ועם זאת אינטימית. המיצב הבנוי כחדר-בתוך-חדר – ביטוי שבהשראתו קרויה התערוכה – הוא מעין "גולם" שעולמות מקבילים באים בו לביטוים באמצעות פעולות מינימליות. תפישת העולמות המקבילים של תרחישים סוריאליסטיים תמיד העסיקה את רבינוביץ; אולם לחיזוק עניינו זה, תרמה החלטתו לעבוד בין תל אביב-יפו ללוס אנג'לס. ספציפית, תחומי עניינו מתמזגים עם רקע תרבותי של קליפורניה המעוגן בסצנה הפסיכדלית וגם בתנועות אמנות כגון "פֶטיש פיניש" (מינימליזם של החוף המערבי) והשפעתו העצומה של וולט דיסני על התרבות החזותית והחברה שם ובמערב בכלל וגם בישראל לאור ההשלכות ההיסטוריות.


דיסני – בצד שפה חזותית המהדהדת איור הקשור לתעשיית המוסיקה משנות ה-60 וה-70 של המאה שעברה הוא המקור החזותי העיקרי של הדפסי המשי שלו. כנגזרת של הנחות המוצא הללו, תערוכת היחיד שלו במרכז לאמנות עכשווית תכלול שני מרכיבים: קומת הקרקע, שעליה שולטת העבודה החדשה שעוצבה עבורה, והגלריה בקומה הראשונה, שבה מוצגת שורה של ציורים, שנוצרו לא מכבר לרגל התערוכה בהתבסס על דימוי יחיד היוצר השפעה מרחבית בזיקה לכמה ממיצביו המוקדמים.


התערוכה "Inside the Spider’s Mind (Show Me the Way)" מוצגת באוצרות ניקולה טרצי.


אדם רבינוביץ

2025 ,Inside the Spider’s Mind (Show Me the Way)

מאקֶט/הדמיה

באדיבות האמן

אדם רבינוביץ: Inside the Spider’s Mind (Show Me the Way)

4 באוקטובר, 2025

7 באוגוסט, 2025

← רכישת כרטיסים
bottom of page