top of page

עבודתה של עדי פלומן (*1987 ראשון לציון; חיה ועובדת בתל אביב) בוחנת את החיבור בין טכניקות ידניות וממוחשבות, בין דימויים לאובייקטים, בין מה שנמצא למה שנוצר. בתערוכה זו, שכותרתה "מתנת ידידות" מציגה האמנית גוף עבודות חדש המעמיק את חקירתה אחר הגבולות בין ייצוג למציאות. במבט ראשון, נראות עבודותיה תלת־ממדיות, אך למעשה אלו הדפסים שטוחים שנוצרו בטכניקה ידנית וסיזיפית של "אריגה" דיגיטלית של עשרות אלפי חוטים ורכיבים המחוברים על ידי האמנית בעזרת תוכנת הדמיה תלת־ממדית לכדי דימוי אחד. טכניקה דקדקנית זו בה משתמשת פלומן, יוצרת "טרומפ-לויל [tromp l’oeil] דיגיטלי" המעורר אצל הצופה סקרנות ומייצרת השתהות ממושכת אל מול היצירה. השתהות זו עומדת בניגוד לאופי הצריכה המהיר של דימויים דיגיטליים בימנו, כאן עבודותיה יוצרות רגעים מתמשכים של הרהור בהם הצופה בוחן את המדיום שלפניו ומנסה להבין מה רואות עיניו.


היצירות המוצגות בתערוכה עוסקות בכוחו של האובייקט החומרי וביכולת השכנוע של הדימוי הלא־חומרי. נקודת המוצא של תערוכה זו היא חפץ אותו מצאה האמנית באוסף של מוזיאון RISD: ארנק קטן מידות מהמאה ה־18, שנוצר בצרפת על ידי אישה אנונימית עבור בעלה כסימן לאהבתם, מחווה נפוצה באותה התקופה. בהשראת הרעיון שחפצים קטנים נושאים רגשות אישיים ואוניברסליים גם יחד, שלעיתים נוצרים בטכניקה מפרכת הדורשת זמן ומאמץ, מנכסת פלומן דימויים של חפצים נוספים מסוג זה: חפצים אישיים ופרטיים מצד אחד, אך טעונים בתחושות רחבות החוצות גבולות כגון אהבה, אינטימיות וחיבה.


באופן העבודה הייחודי לה, מבצעת האמנית סדרה של פעולות על אותם החפצים– הגדלתם עד לכדי הוצאתם מהקשר ופירוק וחקירה המובילים להשטחה. בכך, היא הופכת את החפצים התלת־ממדיים מכאלו בעלי ערך אספני, ייחודי ונדיר, לעבודות אמנות עכשוויות דו־ממדיות, המבוססות על דימוי מנוכס אותן היא מדפיסה ומתאימה למסגרות אמן. הפעולות בהן נוקטת פלומן משנות את מטרתם המקורית של חפצים אלו, פעם אובייקטים אישיים ופרטיים המסמלים תחושות של אינטימיות וקירבה, וכעת מוצגים בפומבי, מוגדלים ודומיננטיים בנוכחותם, מייצגים תחושות כלליות ואנונימיות, נעדרות ממד אישי.


"עדי פלומן: מתנת ידידות" נאצרה על ידי ניקולה טרצי ובר גורן.


התערוכה מלווה בחומרי דפוס בעברית, ערבית ואנגלית, לצד תוכנית אירועים הכוללת שיח אמנית ב־27 באוגוסט, שיחה בין האמנית לבר גורן בעברית ב־3 בספטמבר ושיחת Zoom בין האמנית לניקולה טרצי באנגלית ב־24 בספטמבר.


"עדי פלומן: מתנת ידידות" נעשתה בשיתוף פעולה עם שלושה מוסדות בישראל – CCA תל אביב-יפו, מוזיאון הנגב לאמנות בבאר שבע ומוזיאון בר דוד לאמנות ויודאיקה בקיבוץ ברעם – והיא מתקיימת בתמיכת קרן אאוטסט לאמנות עכשווית וגלריה דביר תל אביב / בריסל.



דימויים


1 / 4-3

"עדי פלומן: מתנת ידידות", 2020

מראה התערוכה ב־CCA תל אביב-יפו

צילום: טל ניסים


2

האם ניתן לחקות אותנו, 2020, מתוך הסדרה "מתנת ידידות"

פיסול דיגיטלי, הזרקת דיו על נייר במסגרת אמן (עץ אלון), 62.8 × 92.8 × 8 ס"מ

אוסף נורית יגלום; באדיבות האמנית וגלריה דביר, תל אביב / בריסל

צילום: טל ניסים

עדי פלומן: מתנת ידידות

9 באוקטובר, 2020

22 ביולי, 2020

← רכישת כרטיסים
bottom of page