נועה גלזר (*1981, חיפה; חיה ועובדת בתל אביב-יפו) מתמקדת בחפצים ובחומרים, שלעתים קרובות מתאבנים או נקרשים בסביבתם. האמנית מנתקת אותם מסביבתם הטבעית ומתערבת בהם במטרה להרחיב אותם אל מעבר לגבולותיהם.
בתערוכת היחיד הראשונה שלה בחלל מוסדי, שכותרתה "שכבת מעבר", גלזר מציגה שלוש נקודות מבט על הפרקטיקה האמנותית שלה. נקודת המבט הראשונה באה לידי ביטוי באמצעות גוף עבודות חדש הכולל, בין היתר, ארבעה פסלים: שני אובייקטים מרוכבים עשויים לבד, המזכירים זה את זה ותלויים מהתקרה, ושני אובייקטים מקומטים ורכים עשויים מכותנה וצמר. נקודת המבט השנייה מתייחסת לעבודות קיימות שהאמנית עיבדה מחדש במיוחד לתערוכה זו. נקודת המבט השלישית נגלית במיצב המשלב משטחים אפורים ומרובעים עליהם האובייקטים מונחים ומשמשים כרקמת חיבור בינם לבין הרצפה.
כותרת התערוכה "שכבת מעבר" מקורה בתרגום חופשי לכותרת שלה באנגלית Level"Loophole" נגזרת משיטה מקובלת בייצור שטיחי לולאות תעשייתיים – level loop carpets – ומתייחסת גם ל-loophole (פִרצה), מושג המוּחל על תחומים שונים, מאדריכלות ועד העלמות מס ומגדיר אפשרות בריחה, התחמקות, ערעור על קבוצה נתונה של כללים או מניפולציה שלהם.
"נועה גלזר: שכבת מעבר" באוצרותו של ניקולה טרצי.
התערוכה מלווה בחומרי דפוס בעברית, ערבית ואנגלית, ובסיורים בעברית ב־15 ביוני ואנגלית ב־22 ביוני.
"נועה גלזר: שכבת מעבר" מתקיימת בתמיכת המועצה הבינלאומית, משפחת ביברשטיין וקרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות תל אביב.
דימויים
3-1
"נועה גלזר: שכבת מעבר", 2019
מראה התערוכה ב־CCA תל אביב-יפו
צילום: אייל אגיבייב
4
מקומטת, 2019
כותנה, צמר, דיו וחרוזי זכוכית, 88 × 33 × 37 ס"מ
באדיבות האמנית
צילום: אייל אגיבייב
נועה גלזר: שכבת מעבר
–
28 ביוני, 2019
1 במאי, 2019