top of page

The Under Toad

תערוכה חדשה בגלריה של התוכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות של

סמינר הקיבוצים

“מים ישֵנים” “The Under Toad”

האמנים המציגים:

נעמי לשם, מיכל חלבין, פסי גירש, יאיר ברק, יהודית שרייבר, נטע דרור, אלונה כהן.

אוצר : דורון אדר

שיח גלריה בהשתתפןת אוצר התערוכה דורון אדר והאמניות נעמי לשם, פסי גירש ויהודית שרייבר יערך ביום שבת 18.2 בשעה 11:00.

פתיחה : יום חמישי 2/2/12 בשעה 20:00

נעילה: 3/3/12

את המהות המתעתעת של המים מיטיבה לבטא האמרה “מים שקטים חודרים עמוק”. הגרסה הצרפתית של ביטוי זה ממקדת  את תשומת הלב אל  הסכנה במראה השליו של המים: “אין רע ממים ישֵנים” ( il n’est pire eau que l’eau qui dort ). מים היוו מאז ומתמיד מקור חיים אך גם מקור סכנה. בתרבויות עתיקות רבות צפייה של אדם בהשתקפותו הייתה סימן רע לבאות. מיתוס מוכר הוא זה של נרקיסוס שבהה בהשתקפותו במים עד שטבע. בתרבויות דרום-מזרח אפריקה חששו מפני מבט אל תוך בריכה עכורה, כיוון שהרוחות הרעות ששוכנות בה עלולות לתפוס את ההשתקפות של המביט וכך להרוג אותו.

  התערוכה נוגעת בשני פחדים אלה – הפחד מהנשקף מהמים אל הצופה, והחשש מפני מה שחבוי מתחת למים. הגלוי והמוכר מעל פני המים מאוים על ידי מה שמסתתר מתחת לפני המים, הדימוי המעורפל, המסתורי והחמקמק. ההשתקפות ממסכת אך גם משקפת את המאיים שבבלתי ידוע. התערוכה דנה בפערים אלה שבין גלוי ונסתר דרך עבודות צילום ווידיאו המדגישות את השימוש במים כחיץ בין  ישויות אלה.

1 view0 comments

Recent Posts

See All

Knitted Registry – New Exhibition at the CSP Gallery

“Knitted Registry” July 9 – 27, 2013 Curator Talk on July 22 at 7:00pm “Knitted Registry” features works that have been knit in a variety of ways. The exhibition proposes a fresh take on knitting as

bottom of page